کد مطلب:188909 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:267

شهد کوثر
فاطمه (س) مصداق بارز كوثر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. زیرا كه فاطمه درخت تنومند آن سویی است كه شاخسارهای آن به زندگی این سویی فراز شده اند. این درخت شاخه هایی به بلندای قامت نور قد برافراشته. این درخت، میوه های شاداب و پر طراوت و شیرین را به كام حقیقت جویان می چكامد. فاطمه (س) كوثر، و فرزندان آن شهد شیرین بر كام همگان می باشند.

این شجره طیبه هماره شاخه می افرازد و هماره از شاخه های پرفراز آن میوه های شیرین و شاداب ببار می نشیند، تؤتی اكلها كل حین [1] .

دو شاخسار بلند این شجره ی طیبه، حسن و حسین (علیهما السلام) هستند، كه سر آمد همگان، می باشند. این دو شاخسار هنگامی كه به یكدیگر می پیوندند، چگونه میوه ای ببار خواهند آورد؟ محمد بن علی، باقر العلوم علیه السلام از چنین نسبی پاك بهره ور است. مادر از تبار حسن علیه السلام، پدر از تبار پاك حسین علیه السلام. پیوند این دو تبار، میوه ای به نام «محمد» ببار می نشاند. محمد بن علی (علیهما السلام) كه خود كوثر دانش و فضیلت است از



[ صفحه 19]



دو شاخسار كوثر فضیلت، رویش می نماید. اینان شكوفه های دامن پر بركت فاطمه (س) و از بركات بی پایان علی علیه السلام می باشند، كه از درخت تنومند ولایت رویش نموده اند. كدامین نسل را شفاف تر و پاك تر و درخشان تر از نسل باقر العلوم علیه السلام می توان جستجو نمود؟! كدامین میوه همانند باقر العلوم علیه السلام شهد شیرین كوثر می باشد؟!


[1] ابراهيم، 25.